+ Josep Esteve, escrits Josep Esteve i Cubí a cura de Ramon Cotrina 2007 impecable 1a ed. Junta del Monestir de Sant Joan de les Abadesses. 12,5 x 21 cm. 200 pàg. Rústica. Il·lustrat. Molt bon estat, sense noms ni escrits, amb unes taquetes al tall dret. (escrits personals, reflexions, pensaments, història, Ripollès). Preu: 18 euros. (10.759.5)
Va néixer a Sant Joan de les Abadesses el dia de Reis de l’ any 1929. Va fer estudis eclesiàstics al Seminari de Vic i de filologia romànica a la Universitat de Barcelona. Va assistir a les classes clandestines dels estudis universitaris catalans.
Va ser ordenat prevere l’any 1956. Fou col·laborador parroquial a Centelles durant la dècada dels 60, deixant petja en la vida pastoral, artística i cívica de molts centellencs i centellenques.
Durant la dictadura havia fet classes de català per a adults a Manresa i Centelles. Aquí també va fer de dinamitzador cultural de la vila. Va ser una persona que va contribuir, d’una manera constant, silenciosa, discreta, profunda i fidel a la llengua, l’ensenyament, la cultura i el país.
Va morir la vigília de Nadal, dimecres 24 de desembre de l’any 2008 i va ser enterrat al seu poble, Sant Joan de les Abadesses. D’aquesta estada a la parròquia de Centelles ens deixà un llegat escrit d’una sensibilitat exquisida i d’una alta qualitat poètica i humana, on tothom s’hi pot sentir representat.