RAMON LLULL / LLIBRE DE LES BÈSTIES EDICIONS 62

Accepts offers


Condition of the lot: Good (just a few signs of use)

El Llibre de les bèsties és la setena de les deu parts en què es divideix el Fèlix o Llibre de meravelles (1288-1289), on ocupa el lloc d’un tractat de zoologia.Es tracta, en canvi, d’una seriosa reflexió sobre la política en forma de faula. Llull planteja una trama complexa, plena de matisos, en què es poden seguir les maquinacions de Na Renard, la guineu, per aconseguir dominar el poder i exercir-lo des d’un segon pla. Els animals de la faula, que Llull pren de fonts orientals i del Roman de Renard francès, són una excusa per retratar algunes de les facetes més tenebroses de la condició humana. Des del començament de l’obra el lector s’adona que la protagonista farà qualsevol cosa per manar: la finalitat no és enriquir-se sinó rabejar-se en el plaer de dominar-ho tot, una trista passió que es materialitza en tots els nivells de les relacions humanes. Na Renard acaba fracassant, víctima de la seva pròpia desmesurada ambició, però la seva caiguda només es produeix després de moltes injustícies i atrocitats.Al final del Llibre de les bèsties, se’ns diu que Fèlix va dur l’obra a la cort d’un rei perquè anés amb compte a l’hora de refiar-se de segons qui. És molt possible que Llull escrivís aquest capítol del Llibre de meravelles com a advertiment per al rei de França, Felip IV, el Bell, amb qui havia tingut contactes polítics en els anys de redacció de l’obra.

.Ramón Llull nació en Mallorca alrededor de 1230, bajo el reinado de Jaime I de Aragón y puede ser considerado como el primer gran prosista de la lengua catalana, cuya ingente producción se difundió ampliamente por Europa durante la Edad Media y el Renacimiento.El influjo de la cultura islámica, tan enraizada y asentada en su Mallorca natal, impregna toda su creación..VER ÍNDICE DE CONTENIDOS Llibre en catalá a cura de Pere Bohigas.

Edicions 62, Barcelona, 1982. 71 páginas tomadas de color 12 x 18 cm, Encuadernado en cartulina,Cubierta de Jordi Fornás

Pago

 

Transferencia bancaria, ingreso. Se admite pago por paypal, aceptando recargo 6 %.  El pago debe realizarse en un plazo máximo de siete días desde que hace la compra.

Envío por CARTA CERTIFICADA (5 euros) el mismo día o el día siguiente de la recepción del pago. Se enviará referencia del CERTIFICADO. Para envíos al extranjero preguntar previamente.

                                      Ver otros lotes que tengo a la venta para ahorrar gastos de envío<<

                                                                       http://www.todocoleccion.net/anquises_vendedorTC

avatar anquises
From 02/06/2005
Spain (Cádiz)
Seller registered as a private person.

See more lots about Ramon Llull